מסע הלחצים הכריע • ארדן הודיע: "אני מסיר את מועמדותו של הירש"

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on מסע הלחצים הכריע • ארדן הודיע: "אני מסיר את מועמדותו של הירש"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מסע לחצים חסר תקדים, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן הודיע הערב (רביעי) לתת אלוף במיל׳ גל הירש כי "עקב התמשכות הליך הבדיקה ואי קביעת מועד לסיומו", הוא נאלץ להסיר את מועמדותו לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל.

    ארדן סיפר כי "לפני כחודש הודעתי שגל הירש הוא המיועד לתפקיד המפכ׳׳ל. גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר. הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות".

    "מאז ההודעה, עובר גל לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות", הוסיף השר ארדן, "הציבור מרגיש את זה ומביע תמיכה רבה בגל ובמועמדותו. הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של גל נמשך כבר זמן רב. חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק".

    כמו"כ הבהיר השר כי "אני מבקש להבהיר לציבור שהפרטים המוגדרים בתקשורת כ׳׳עננה׳׳ הקשורים לפעילותו העסקית של גל לפני שנים, הוצגו לי על ידי אנשי משרד המשפטים: גל הירש אינו חשוד בדבר ואיש לא התלונן כנגדו. הוא אדם נקי ולא דבק בו רבב".

    "לצערי, במדינת ישראל בדיקת מועמדים איננה מוגבלת בזמן ובימים האחרונים הובהר לי שהתהליך עוד יימשך זמן לא ידוע של שבועות לכל הפחות", הסויף השר, "בנסיבות אלה ומתוך אחריות למשטרת ישראל, הודעתי לגל בצער רב שיהיה עליי לבחור במועמד אחר אף שראיתי בו כמועמד המתאים ביותר".

    "אני מצטער צער רב על הנזק שנגרם לגל ולמשפחתו. אני מצדיע לגל על נכונותו של אדם חזק ואמיץ לעזוב את החיים הנוחים בחוץ ולהסכים להתייצב למשימה", אמר השר והוסיף כי "אני מאמין שעלינו לבדוק את עצמנו היטב כיצד קורה שאדם ערכי וראוי אינו מתמנה לתפקיד אליו ייעדה אותו ממשלת ישראל".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ואמר כי "לפני כחודש נבחר תת אלוף במילואים גל הירש על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן כמועמדו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל.
    הבעתי את שביעות רצוני מן המינוי ואת הערכתי הגדולה למועמד – איש רב זכויות בעשייה לביטחון המדינה".

    "גל הירש הוא האיש הנכון לתפקיד המפכ"ל – כך אז חשבתי וכך אני חושב גם היום. אלא שתהליך המינויים אצלנו הוא קשה, מתמשך, פוגעני וללא ספק ראוי לבחינה מחודשת", אמר נתניהו והוסיף כי, "כבר חודש ימים ששמו הטוב של גל הירש נפגע חדשות לבקרים. ועל מה? על כך שהסכים לעזוב עשייה מוצלחת ולהתייצב למשימה לאומית מאתגרת וחשובה לכל אזרחי המדינה".

    "אין לי ספק שעוד נשמע רבות על גל הירש, הייתי רוצה שעם ישראל עוד יפיק תועלת מכישוריו, ניסיונו ויכולותיו", אמר נתניהו.

    .



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      זה יום עצוב, ששר בממשלה נכנע להמון מוסת.

    2. 1

      אני לא מאמין! ארדן אתה עושה פה טעות איומה אם אתה מוותר זה לא סדר וזה מציג אותך כאחד חלש